Vnitřní řád školní jídelny ZŠ Vojanova 2025/2026
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY ZŠ VOJANOVA
Adresa: Základní škola, Vojanova 178/12, 405 02 Děčín VIII
Telefon: 775 868 557
Účet: 107-8371690297/0100
E-mail: jidelna@zsvojanova.cz, lenka.valentova@zsvojanova.cz
Vedení: vedoucí ŠJ: Lenka Valentová
vedoucí kuchařka: Petra Doubravová
1) Zásady provozu
Provoz školní jídelny se řídí především vyhláškou o školním stravování č. 107/2005 Sb., hygienickými předpisy, bezpečnostními předpisy, zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon
Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici v kanceláři školní jídelny.
2) Provoz školní jídelny
Výdejní doba: pro děti/žáky a zaměstnance dle rozvrhu obvykle 11.45 – 14.00 hodin
do nosičů 11.45 – 14.00 hodin
Při příležitosti různých akcí školy lze obvyklou dobu výdeje obědů stanovit i jinak – strávníci jsou vždy předem upozorněni.
Strava se mimo jídelnu nevydává. Výdej oběda do jídlonosičů povolí vedoucí školní jídelny v případě, má-li se zabezpečit stravování nemocného dítěte/žáka v první den jeho onemocnění, pokud již nelze stravu odhlásit. Doporučená doba pro výdej do jídlonosičů je od 11.40 – 13.50 hodin. Do skleněných nádob se strava nevydává.
3) Výše stravného
Platby stravného posílejte nejpozději do 20. dne v měsíci na účet č. 107-8371690297/0100. Strávníci jsou začleňováni do kategorií dle věku, kterého dosáhnou v daném školním roce (tj. v období od 1. 9. do 31. 8. následujícího kalendářního roku).
Výše stravného je určena předpisem ředitele školy, v základních kategoriích činí:
|
3-6 let |
36,- Kč |
měsíční záloha 780,- Kč |
|
7-10 let |
40,- Kč |
měsíční záloha 850,- Kč |
|
11-14 let |
43,- Kč |
měsíční záloha 930,- Kč |
|
od 15 let |
48,- Kč |
měsíční záloha 1050,- Kč |
|
zaměstnanci (příspěvek FKSP) |
51,- Kč |
měsíční záloha 1020,- Kč |
4) Placení stravného
Stravné se platí bezhotovostně na účet školní jídelny č. 107-8371690297/0100 v KB, pokladní složenkou nebo převodním příkazem z vlastního účtu. Konstantní symbol pro placení složenkou je 379, pro placení převodním příkazem je 558. Variabilní symbol určí vedoucí školní jídelny. Ideálně uvádějte u platby jméno strávníka a účel platby. Hotovostní platba je možná u vedoucí školní jídelny.
5) Čipový systém
Jídelna v budově ZŠ Vojanova pracuje v čipovém systému. Čipy lze zakoupit u paní vedoucí ŠJ v kanceláři jídelny v době od 7.00 do 8.00 a cena činní 20 Kč. Čip není vratný a zůstává vlastníkovi čipu. Oběd nebude vydán bez čipu.
6) Přihlášky ke stravování
Podávají se osobně v kanceláři školní jídelny denně od 7.00 do 8.00 hodin alespoň jeden den předem. Strávník má však nárok na oběd, jen pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda.
7) Objednávky obědů
Školní jídelna vaří pouze jeden druh. Jídlo č. 1 má strávník automaticky po zaplacení. Objednává se ve školní jídelně na terminálu, přes webové stránky školy, osobně u vedoucí školní jídelny, a to nejpozději do 13.50 hodin předchozího pracovního dne. Ve 14.00 se systém každý den automaticky uzamyká. Přihlašovací jméno a heslo pro přístup z webových stránek školy obdrží žáci v prvním týdnu školního roku od svých třídních učitelů (případně jej lze vyžádat u vedoucí ŠJ).
8) Odhlášky ze stravování
Na přechodnou dobu (v případě nemoci) je možno odhlásit oběd osobně, telefonicky v kanceláři školní jídelny (tel. č. 412 528 863, 775 868 557) v době od 7.30 do 14.00 hodin vždy nejpozději den předem.
Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů, je dítěti/žákovi poskytováno školní stravování v době školního vyučování. První den neplánované nepřítomnosti dítěte nebo žáka se považuje také za pobyt ve škole a strava je poskytována do jídlonosičů. Trvalé odhlášení ze stravování se provádí osobně v kanceláři školní jídelny.
9) Informace na internetu
Jídelníček je dáván na internet zpravidla do čtvrtka předcházejícího týdne.
10) Stav konta
Každý strávník jej může zjistit telefonicky či osobně v kanceláři ŠJ – v pracovní dny od 7.30 do 14.00 hodin.
11) Vyúčtování na konci školního roku
Bude provedeno u každého strávníka:
a) převodem na konto
b) vyzvednutím zůstatku v hotovosti
12) Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna
V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O termínech strávníci budou s předstihem informováni na nástěnce u vchodu do ŠJ a na webových stránkách školy. Pokud je dítě/žák na škole v přírodě, výletě nebo na jiné školní akci, musí si oběd předem odhlásit sám. Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován.
13) Jídelní lístek
Jídelní lístek a ostatní informace jsou vyvěšeny u vchodu do školní jídelny a na webových stránkách školy. Zde naleznete i další informace o školní jídelně.
14) Chování ve školní jídelně
V prostoru jídelny se všichni strávníci řídí vnitřním řádem školní jídelny a školním řádem.
15) Vlastní jídlo (nově dle vyhlášky č. 310/2025 Sb.)
Žáci si mohou do školní jídelny přinést vlastní jídlo ve svých nádobách. Konzumace vlastního jídla probíhá časově i prostorově společně s ostatními strávníky.
Jídelna poskytne dítěti nezbytnou pomoc při konzumaci vlastního jídla (např. otevření obalu), pokud je potřeba.
Jídelna není povinna vlastní jídlo ohřívat, skladovat ani poskytnout příbory či nádobí.
Doporučujeme, aby rodiče předem informovali školu nebo vedoucí školní jídelny o tom, že dítě bude nosit vlastní jídlo.
Dotazy, připomínky, případné problémy řešte ihned přímo v kanceláři ŠJ s paní vedoucí Lenkou Valentovou.
V Děčíně dne 01. 09. 2025 Lenka Valentová Mgr. Michaela Beranová
vedoucí ŠJ ředitelka školy




















